6 tips om dit weekend te ontspannen

1. Een boek lezen

Lezen is een van de effectiefste manieren op stress in het lichaam tegen te gaan. Het heeft een kalmerend effect op je zenuwen en biedt ontspanning. Uit onderzoek van  neuropsycholoog David Lewis (universiteit van Sussex) is gebleken dat je door lezen de hoeveelheid stress verminderd. In percentage uitgedrukt zelfs met maar liefst 68%

2. Een lege agenda

Zorg voor een ‘ademende’ agenda. Een volle agenda zorgt ervoor dat je al met een gestrest gevoel aan je weekend begint.  Zorg daarom voor diverse rustmomenten in het weekend waar je even tijd voor jezelf kan nemen.

3. Sporten

Wist je dat bewegen en sporten bijdragen aan de afname van stresshormonen? Ren bijvoorbeeld een rondje in het park of pak de fiets en stippel een leuke route voor jezelf uit. Het werkt veel beter dan bijvoorbeeld voor de televisie hangen. Sporten als hardlopen of fitness hou je beter vol als je het samen met anderen doet, of steeds op hetzelfde tijdstip.

4. Yoga

Met yoga controleer je je ademhaling en breng je je lichaam in houdingen die je spieren ontspannen. Dit gaat vermoeidheid, depressie en angst tegen.  Dit biedt de perfecte oplossing om van een gehaast en gestrest gevoel af te komen.

5. Een dagje wellness

Geniet in het weekend van een rustgevende en ontspannen spa dag. Diverse spa resorts hebben momenteel kortingsacties lopen waardoor je op een betaalbare manier kan genieten van een spa dag.

Woon je in Amsterdam?

Profiteer dan nu van de 2=1 actie van Spa Sport Hotel Zuiver

6. Leg je telefoon weg

Volgens onderzoek van de British Psychological Society raken steeds meer mensen gestrest van het constant bekijken van hun telefoon. Voor werkgerelateerde zaken kan dit geen kwaad; het gaat juist fout als je steeds blijft kijken voor persoonlijke berichten. Mensen raken hiervan in de stress omdat ze zich genoodzaakt voelen om constant op de hoogte te blijven van wat er in hun sociale leven gebeurt.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *