Join the Veggie Challenge

In Nederland eten de meeste mensen veel te weinig groente. Waar het in andere landen al lang bekend is dat je pas met 375 gram groente per dag je lichaam goed beschermt tegen hart- en vaatziekten en kanker, haalt slechts een schamele 5% van onze bevolking de veel lagere Hollandse norm van 200 gram per dag. Hoog tijd om daar verandering in te brengen!

Belangrijkste tip: Niet mee wachten tot de avondmaaltijd, want dan zit je erbij als een konijn, zo’n berg groente ligt er dan op je bord. Om je target te halen zet je 3 tot 5x daags een portie groente op het menu. Gegarandeerd dat je je na een weekje al een stuk energieker voelt!

Begin de dag met een sapje van groente en fruit, bijvoorbeeld een mix van wortel, biet, gember en appel. Verruil je brood met kaas voor een lekkere maaltijdsalade of een rijk gevulde groentesoep (mag wel een broodje bij natuurlijk) en snack ’s middags met frisse cherrytomaatjes, paprika, radijsjes, komkommer of babymais. Bij de avondmaaltijd kies je voor gegrilde of gestoomde groente met vis, vlees en wat koolhydraten en in the pocket is je 375 gram! Doe je mee?

Over Fleur

In 2008 ben ik afgestudeerd als diëtist aan de Hogeschool van Amsterdam. Post hbo heb ik mijn diploma tot sportvoedingsadviseur behaald.  Na mijn studie heb ik drie jaar gewerkt als klinisch diëtist op een aantal afdelingen in het Slotervaartziekenhuis. Daarnaast heb ik als vrijgevestigd diëtist  veel cliënten met verschillende gezondheidsproblemen begeleid. Sinds 2014 werk ik bij Zuiver en Tennis Academy Amstelpark, waar ik met veel plezier de fitnessleden van Zuiver en tennissers van Amstelpark begeleid bij het optimaliseren van hun voeding en het bereiken van hun doelen. Gezond en lekker eten gaan voor mij hand in hand.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *