Kleur op je bord

Kies je voor veel fel gekleurde natuurlijke voedingsmiddelen, dan draagt dit bij aan een flinke verbetering van je gezondheid. In gekleurd fruit en groente zit, naast vitamines en vezels, namelijk een hoge dosis aan bioactieve stoffen,  die je lichaam helpen gezond te blijven. De belangrijkste zijn de carotenoïden (lycopeen en luteïne) en de flavonoïden (anthocyanen, flavonolen en flavonen). Ze werken als sterke antioxidanten door vrije radicalen weg te vangen en zo onze cellen te beschermen.  Resultaat: een betere weerstand, bescherming van de huid en ogen tegen UV straling en op lange termijn het voorkomen van hart- en vaatziekten en kanker.

Je vindt deze bioactieve stoffen onder andere in wortelen, tomaten, rode en groene paprika, kersen, frambozen, rode en blauwe bessen, citrusfruit, bieten, broccoli, spinazie, courgette en verse kruiden als basilicum, munt en koriander. Hoe meer variatie hoe beter, dus lekker mixen en matchen die kleuren, dan ben je gezond bezig!

Over Fleur

In 2008 ben ik afgestudeerd als diëtist aan de Hogeschool van Amsterdam. Post hbo heb ik mijn diploma tot sportvoedingsadviseur behaald.  Na mijn studie heb ik drie jaar gewerkt als klinisch diëtist op een aantal afdelingen in het Slotervaartziekenhuis. Daarnaast heb ik als vrijgevestigd diëtist  veel cliënten met verschillende gezondheidsproblemen begeleid. Sinds 2014 werk ik bij Zuiver en Tennis Academy Amstelpark, waar ik met veel plezier de fitnessleden van Zuiver en tennissers van Amstelpark begeleid bij het optimaliseren van hun voeding en het bereiken van hun doelen. Gezond en lekker eten gaan voor mij hand in hand.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *