Krijg meer energie dankzij deze 3 voedingsmiddelen

Leef jij een actief leven, breng je veel tijd door op de werkvloer en kan je wel wat meer energie gebruiken? Dan is dit artikel zeker de moeite waard om door te lezen.

Er zijn diverse supplementen op de markt die energielevel op peil houden waaronder Q10 en co-enzym. Betekent dit dat je supplementen moet gaan slikken om aan meer energie te komen? Nee! Er zijn een aantal gezonde energieboosters die je kunt verwerken in je dagelijkse maaltijden. Hierdoor haal je op het gebied van energie het meeste uit je lichaam

Water

Het is voor veel mensen bekend dat je op een dag genoeg moet drinken. Maar wist je ook dat water een positief effect heeft op je energielevel? Water zorgt ervoor dat voeding beter wordt verteerd en dat de lichaamstemperatuur wordt gereguleerd. Wanneer je niet genoeg water tot je neemt, zal je lichaam uitdrogingsverschijnselen vertonen wat vervolgens resulteert in een vermindering van energie.

Bananen

Sport je veel of ervaar je veel druk of stress op werk? Dan kan je ervan uitgaan dat je lichaam dagelijks een zware inspanning moet leveren. Het is daarom belangrijk dat je je suikerspiegel op peil houdt. Moet je daarom elke middag een glas cola drinken? Nee, kies voor een banaan! Een banaan bevat natuurlijke suikers die snel worden opgenomen door het lichaam. Daarnaast bevat een banaan Kalium. Deze stof zorgt voor een lagere bloeddruk, een verbeterde vochtbalans en voor een goede spierstofwisseling.

Noten – Amandelen, cashewnoten en hazelnoten

Tot slot is het aan te raden om iedere dag een bakje noten mee te nemen naar je werk. Noten bevatten naast eiwitten ook magnesium. Uit onderzoek blijkt dat magnesium een belangrijke rol speelt in het omzetten van suiker naar energie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *