Pumpkinspice eiwitshake

Wanneer je intensief of langdurig getraind hebt, is je lichaam toe aan de juiste brandstof en bouwstof zodat je spieren optimaal kunnen herstellen en je energiereserves weer worden aangevuld.

Veel sporters kiezen uit gemak voor een simpele eiwitshake van whey poeder en water, maar het kan lekkerder én gezonder!

Met onderstaand recept uit het boek ‘Sportables, on the go recepten voor (top)sporters’ van Karin Lambrechtse & Eline van der Raad, voorzie je je lichaam niet alleen van een flinke dosis eiwitten en de nodige koolhydraten, de seizoensgroente pompoen zorgt daarbij voor een  boost vitamine C, kalium, calcium en magnesium. En, niet onbelangrijk, hij smaakt nog superlekker ook!

Pumpkinspice eiwitshake (450 ml)

Voedingswaarde:  294 kcal, 2 g vet, 43 g koolhydraten, 29 g eiwit

Ingrediënten:

  • 50 gram pompoen
  • 200 ml magere melk en 1 scoop vanille whey eiwitpoeder OF 200 ml magere kwark en paar druppels vanille essence
  • 5 zachte dadels (40 gram)
  • ½ theelepel kaneel
  • ½ theelepel nootmuskaat
  • mespuntje kruidnagel
  • 5 ijsblokjes
  • snufje zout

Snijd de pompoen in stukken en rooster 15 minuten in de oven op 185 graden tot deze zacht is. Laat de pompoen afkoelen en meng met alle ingrediënten in een blender of met de staafmixer tot een gladde shake. Enjoy!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *