Skeeleren voor een mooi lichaam

Wie heeft het vroeger in zijn jeugd niet gedaan? Skeeleren! Maar wist je dat je met skeeleren ook goed aan je conditie kan werken en dat het hedendaags een vorm van fitness is? Spawellnessgids.nl vertelt je vandaag alles over deze fitnessvorm.
 
Bij skeeleren draait het om het maken van lange afstanden en snelheid. Het is een intensieve manier van sporten wat doorgaans door sporters ervaren wordt als een leuke manier van afvallen. Naast het afvallen zal je naar loop van tijd merken dat je spieren sterker worden en je conditie beter wordt.

Hoe vaak moet ik skeeleren?

Twee keer skaten per week is voldoende om op een gezonde manier aan je conditie en gewicht te werken. Je zult merken dat je hiermee vooral je bovenbenen en bilspieren traint. Doordat je ieder moment je balans probeert te houden train je indirect ook je buik- en rugspieren. Ideaal dus voor een full-body workout!

Ik kan niet skeeleren of heb het nog nooit gedaan, wat nu?

Het belangrijkste met skeeleren is dat je het rustig opbouwt en zelfverzekerdheid krijgt op de wieltjes. Het is daarom verstandig om een aantal lessen te nemen. Hierbij zal de volgende technieken onder de knie moeten krijgen:

  • basishouding
  • balansoefeningen
  • valtechnieken
  • remmen
  • bochten nemen
  • afzet
  • verkeersregels


Tot slot is het belangrijk dat je jezelf goed beschermt. Koop een helm, alsmede pols-, elleboog- en kniebeschermers

Moet ik mij aan bepaalde regels houden?

In Nederland gelden voor alle soorten skaters dezelfde regels als voor voetgangers. Concreet houdt dit in dat je op de stoep hoort te skeeleren. Is er geen stoep? Dan mag je gebruik maken van het fietspad. Blijf ten alle tijden rechts rijden, tenzij je iemand links inhaalt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *