Yoghurt Dieet

Dagelijks worden op internet, in tijdschriften of op tv geconfronteerd met diverse dieetvormen. Eén van de dieetvormen die wij steeds vaker zien terugkeren is het Yoghurt dieet.  Deze methode om af te vallen is vooral in Amerika zeer bekend. In deze blog vertellen wij jou alles over het Yoghurt dieet en waar je op moet letten.

Het Yoghurt Dieet

Gedurende het yoghurt dieet neem je verspreid over de dag ongeveer twee liter yoghurt. Dit komt neer op vijf porties verdeeld over de dag. Dit houdt niet in dat je naast de yoghurt niets meer mag eten. Zo mag je gewoon mager vlees of kaas, bruin brood en groente en fruit nuttigen. Daarnaast kan je gewoon water, koffie en thee blijven drinken zoveel als je zelf wilt. Houd er rekening mee dat je de koffie of thee niet mag mengen met suiker of melk.

Het yoghurt dieet mag je niet langer volgen dan twee weken. Houd dit dus ook bij en houd er rekening mee dat je een afname zult ervaren van “lekkere trek”.

Het dieet in de praktijk

Spawellnessgids.nl heeft voor jou een voorbeeld uitgeschreven van een dagelijks eetpatroon.

Ontbijt: Yoghurt met een laag vetgehalte en een kopje koffie of thee (met of zonder zoetje)
Eerste tussendoortje: Een kant-en-klare fruityoghurt
Lunch: Met de lunch kan je bijvoorbeeld kiezen voor zalm, aangevuld met gebakken groenten. De lunch sluit je af met een vetarme yoghurt.
Tweede tussendoortje: Een kom magere yoghurt
Avondeten:  De dag sluit je af met nogmaals yoghurt, met verse stukjes fruit erin, zoals meloen, aardbei of citroen. Ook gekookte eieren, soep en sla met gezonde dressing kunnen onderdeel uitmaken van je dagschema.

Is het yoghurt dieet verantwoord?

Houd er in eerste instantie rekening mee wat je doel is. We gaan er gemakshalve vanuit dat je op de eerste plaats een gezond lichaam wilt, dat in balans is en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Het Yoghurt Dieet zorgt ervoor dat je gemakkelijk enkele kilo’s afvalt, maar dit dieet mag je niet te lang volgen. Dit komt vanwege bijkomende gezondheidsgevaren.  Volg dit dieet niet langer dan twee weken en bekijk vervolgens wat het resultaat is geweest. Vervolgens is het de taak om met een gezond eetpatroon je gewicht te behouden.

Lees tot slot ook alles over een gezond vetpercentage 

6 reacties op “Yoghurt Dieet

  • februari 29, 2016 at 1:40 pm
    Permalink

    Ik heb zelf het Yoghurt Dieet ook een keer geprobeerd. Persoonlijk vond ik het vrij eentonig worden op een gegeven moment. Zoals de naam als doet vermoeden, het is bijna alleen maar yoghurt, af en toe aangevuld met wat fruit of noten. Het resultaat was er bij mij wel, maar een liefhebber ben ik er niet van.

    Reply
  • maart 2, 2016 at 12:10 pm
    Permalink

    Hoelang mag je dit Yoghurt dieet volgen?

    Reply
    • maart 2, 2016 at 12:12 pm
      Permalink

      Hi Fleur, Zoals in dit artikel staat is het aan te raden om het niet langer te volgen dan twee weken. Ik persoonlijk zou het knap vinden als je dit voor elkaar weet te krijgen. Zoals hier eerder al is gezegd is het Yoghurt Dieet vrij eentonig. Ik kon in ieder geval de verleiding niet weerstaan van een lekkere warme maaltijd.

      Reply
      • maart 8, 2016 at 2:26 pm
        Permalink

        Het is inderdaad vrij eentonig maar je doet het uiteindelijk wel voor het resultaat. Ik ben blij dat ik het voor een korte periode gevolgd heb. Ik ben tevreden over het Yoghurt dieet!

        Reply
  • maart 16, 2016 at 12:52 pm
    Permalink

    2 weken lang alleen maar yoghurt eten met noten en fruit lijkt mij inderdaad geen optie, dat houd niemand vol toch? Wel denk ik, als je wilt afvallen, yoghurt een prima vervanging is voor het eten van brood, misschien met wat verse vruchten in een blender, heb je een heerlijke smoothie!

    Reply
    • april 1, 2016 at 1:08 pm
      Permalink

      Inderdaad, ik eet ook elke middag yoghurt, maar dan niet in de vorm van een dieet. Ik vind het gewoon lekker als lunch of tussendoortje. Ik denk dat het geen kwaad kan om regelmatig yoghurt tot je te nemen.

      Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *